היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 

אסון המעלית - אין אחראים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

לא נמצאו אחראים בדין פלילי לאסון המעלית

 

 

איור של מעלית מתרסקת

פרקליטות מחוז תל אביב פלילי פרסמה ביום 18/3/2021, כי לאחר חקירה מאומצת, הפרקליטות הודיעה לבני משפחותיהם של דין שושני וסתיו הררי ז"ל שנלכדו במעלית מוצפת ומצאו את מותם הטרגי, על סגירת התיק.

 

משטרת ישראל, בליווי פרקליטות מחוז תל אביב פלילי, ביצעה חקירה שבה נבדקו כל כיווני החקירה האפשריים.

 

בסיום החקירה הודיעה הפרקליטות לבני משפחותיהם של הנספים באסון, שלא נמצא אדם, גורם או רשות שניתן לייחס להם רשלנות, ברף הנדרש בהליך הפלילי, שהביאה למות יקיריהם.

 

ממסקנות החקירה:

  1. מדובר על מערכת משקעים חריגה.
     

  2. מהנדסים מומחים שבחנו את הבניין, קבעו שהוא נבנה על פי התקנים הקיימים, לא היו בו כשלים תכנוניים או ביצועיים - גם לא בחניון - והוא קיבל את כל האישורים הנדרשים כחוק.
     

  3. מסקנות מומחה הנדסת אינסטלציה היו כי מערכת הניקוז תוכננה ובוצעה על פי הנורמות ותנאי התקן. למעשה, הותקנו למעלה מן התקן, 8-6 בורות ספיגה נוספים בחניון כדי לנקז את מי הגשמים מאחר שמדובר בשכונה המועדת להצפות, שלא הצליחו למנוע את האסון.
     

  4. לא נמצאו ראיות להתנהגות רשלנית פלילית של העירייה בפינוי הזבל וניקוי הקולטנים טרם הסופה, ובנוסף לא נמצאו ראיות לחוסר סבילותן של מערכות הניקוז העירוניות בעת אירוע מזג האוויר החריג ששרר באירוע.
     

  5. בהתאם לחוות דעת המומחה שבחן את המעלית, המנגנונים שלה ותפקודה בעת אירוע האסון לא נמצאו תקלות או כשלים טכניים בהפעלת המעלית, בהרכבתה, במנגנוני הנעילה, הפתיחה והחילוץ של המעלית. כמו כן נבחן מבנה פיר המעלית והחיישנים שבו ולא נמצאה רשלנות בהתקנתה. בסיטואציה שנוצרה, בשל כמות המים העצומה שלחצה על דפנות תא המעלית והמים בתוך המעלית שהפכו את התא לכבד מאוד - קיים סיכוי אפסי שהטכנאי היה יכול להפעיל חילוץ ידני (שהוא חילוץ חשמלי עם סוללת גיבוי) או שיפעל מנגנון החילוץ האוטומטי במעלית.
     

  6. מהראיות עלה שמוקדי החירום קיבלו את הדיווח על ההצפה בשלב מאוחר יחסית של האירוע, ככל הנראה בשל עומס הקריאות במוקדים. בסופו של דבר צוות הכיבוי הראשון, הגיע למקום בעקבות קריאה של תושבי השכונה שהזעיקו כבאי מאירוע סמוך. החל משלב זה מתחיל אירוע החילוץ המורכב. כאשר הגיע הכבאי הראשון לאירוע לא היו בשלב הזה סימני חיים מהמעלית.

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright