היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

 

מדד פנדינג

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

דחו את תביעתכם - אל תהמרו על עצת חינם

 

 מדד הפנדינג של הפיקוח על הביטוח

 

אילוסטרציה של תאונות 2021

לפי פרסום של הרלב"ד מיום 31/12/2021 מרבית הקורבנות של תאונות הדרכים בישראל בשנת 2021 היו אזרחים ותיקים דו גלגלי הולכי רגל ילדים נהגי רכב נהגים מקצועיים נהגים צעירים וחדשים.

 

בסה"כ מדובר על 361 בני אדם שנהרגו ב-333 תאונות קטלניות, לעומת 326 הרוגים ב-288 תאונות קטלניות בממוצע השנים 2018-2020. עליה של כ-11% במספר ההרוגים ועליה של כ-16% במספר התאונות הקטלניות ביחס לממוצע השנים 2018-2020.

33% מבין ההרוגים הם משתמשי רכב פרטי, 26% הולכי רגל, 23% רוכבי אופנוע וקטנוע.

 

מבין רוכבי האופנועים והקטנועים, נהרגו 84 רוכבים ונרשם גידול של 43% בהיפגעות ביחס לממוצע השנים 2018-2020. חלקם של הרוכבים ההרוגים מקרב כלל ההרוגים ממשיך לטפס: 2018-14%, 2019-18%, 2020-22.5%, 2021-23%.

 

נהגים צעירים: 56 נהגים צעירים נהרגו השנה, מספר המהווה עליה של 42% ביחס לממוצע השנים 2018-2020, לצד עליה מדאיגה במעורבות נהגים צעירים בתאונות קטלניות שעלתה השנה ב-30% ביחס לממוצע השנים 2018-2020.

 

תאונות עצמיות: 25% מההרוגים בתאונות של רכב פרטי נהרגו בתאונות עצמיות (ללא מעורבות גורם נוסף) ו-35% מההרוגים בקרב רוכבי אופנוע וקטנוע נהרגו התאונות עצמיות.

 

בדרכים הבינעירוניות נרשמה עליה של 18% במספר ההרוגים ועליה של 2% בתאונות בתוך הערים.

 

בגזרת הכלים הזעירים: נהרגו 11 רוכבי אופניים רגילים (לא חשמליים) לעומת 13 הרוגים בממוצע השנים 2018-2020, באופניים חשמליים נהרגו השנה 14 רוכבים לעומת 19 בממוצע השנים 2018-2020. ארבעה רוכבי קורקינט חשמלי נהרגו, לעומת שני רוכבים בממוצע השנים 2018-2020.

 

הרכבים הכבדים (אוטובוס ומשאית מעל 3.5 טון) נרשמה עליה של 18% במספר ההרוגים במעורבות משאית לעומת ירידה של 11% במספר ההרוגים במעורבות אוטובוס.

 

בדומה לשנים עברו, 78% מההרוגים בתאונות דרכים הינם גברים לעומת 21% נשים (1% נוסף לא ידוע).

 

בשנת 2021 החודש הקטלני ביותר היה חודש אפריל בו נהרגו 47 בני אדם, היום הקטלני ביותר בשבוע הוא יום שישי, והשעות הקטלניות ביותר במהלך היום הן 16-17 בערב.

 

אי מתן זכות קדימה להולך רגל הינה העבירה השכיחה ביותר (19%) שנמצאה כגורם לתאונה חמורה, לצד אי ציות לרמזור (12%) ומהירות מופרזת (9%).

פורסם, כי מספר ההרוגים הסופי יקבע באופן רשמי רק ביום 31.1.2022 והוא יכלול את הפצועים וההרוגים של כל שנת 2021 כולל אלו שנפצעו ונפטרו פטירה מאוחרת בבית החולים עד 30 יום מיום התאונה.

 

מנכ"ל הרלב"ד (בפועל) שניר זיידל, אמר כי : "שנת 2021 היא השנה הקטלנית ביותר בארבע השנים האחרונות. 361 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בשנה החולפת, 361 משפחות שנהרסו ועוד כאלפיים איש שנפצעים קשה מידי שנה ונזקקים לשיקום ארוך. מדינת ישראל חייבת ויכולה לשנות את המצב באמצעות אימוץ ותקצוב תוכנית לאומית רב שנתית ארוכת טווח כפי שגובשה ע"י הרלב"ד ומשרד התחבורה, בדומה לנעשה במדינות רבות בעולם שהצליחו להפחית באופן ניכר את ההיפגעות החמורה בתאונות דרכים. המאבק בקטל בדרכים מחייב שיתוף פעולה של כלל הגורמים הרלוונטיים בממשלה ובשלטון המקומי, יחד עם רתימת כלל משתמשי הדרך להתנהגות בטוחה יותר בדרכים".

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright