היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הפיצוי לנפגעי בואינג

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

 אמדן הפיצוי לנפגעי בואינג גם לפי משך ידיעת הקורבנות לפני ההתרסקות

 

 

אילוסטרציה של מטוס צולל וסמל של דולר

לפי פרסום של בלומברג, סכום הפיצוי שישולם על ידי חברת בואינג ומבטחיה למשפחות הנספים בשני אסונות התעופה יוכתב בחלקו על ידי חישוב עגום במיוחד: כמה זמן לפני ההתרסקות ידעו הקורבנות שהם צוללים אל מותם?   מדד זה הוא רק חלק אחד של המאבק המשפטי המתרחב כדי לקבוע אחריות פיננסית לאחר בואינג 737 מקס קריסות באתיופיה ואינדונזיה כי נהרגו 346 אנשים בטווח של חמישה חודשים.  משפחות הנוסעים יכלו גם לזכות בנזקים בגין כאב וצער, קיצור חיים ואובדן השתכרות.

 

בעוד שהסילוק של כל התביעות הללו עלול לעלות כמיליארד דולר, על פי הערכת מודיעין בלומברג על סמך מקרים קודמים, מומחים משפטיים מסכימים שהתשלומים יכולים להיות גבוהים עוד יותר אם הראיות יצביעו על כך שבואינג ידעה על פגמים במטוסים לפני הטרגדיות. 

 

אסון התרסקות המטוס האתיופי, באוקטובר 2018 הוביל לחקירות מרובות וביניהן חקירה של משרד המשפטים האמריקני על האופן שבו הרגולטורים האמריקאים אישרו חלק פגום במערכת בקרת הטיסה של המטוס.

 

בעוד שהסיבות המדויקות להתרסקות עדיין נבדקות, הראיות המוקדמות מצביעות על העלאת הסיכון לחבות של בואינג.

 

רוב התביעות הוגשו בשיקגו, העיר שבה מצוי המשרד הראשי של בואינג.  בעיר שיקאגו נוטים המושבעים להיות נדיבים לתובעים.  בשנה שעברה, שני פסקי הדין הנדיבים ביותר בארה"ב נפסקו  בשיקגו.

 

הסיכון המשפטי העומד בפני בואינג, מול חבר מושבעים הוא משך הזמן שבו היו הקורבנות מודעים להתרסקות לפני שזו התרחשה ונמצאו במצב של חרדה ובפחד לפני ההתרסקות. מדובר על סעיף  פיצוי המותר לפי החוק בארה"ב.  בניו יורק, בית משפט לערעורים אישר פיצוי בסך 2.5 מיליון דולר ליורשיו של מפעיל עגורן שצלל 200 מטרים עד מותו.

 

עם זאת, טענות אלה אינן ערובה לנפילת משפחות הקורבנות.  בתביעה נגד פאן אם בתחילת שנות ה -80, הוריהם של קורבן התרסקות זכו רק 15,000 $ עבור הייסורים של הבן שלהם כאשר המטוס התגלגל, עם האגף להכות עץ לפני ההשפעה.

 

הטיסה האתיופית התרסקה שש דקות לאחר ההמראה, ומטוס ליאון אייר צלל לים ג'אווה כ -11 דקות טיסה.  בשני המקרים, דיווחים ראשוניים מראים כי הטייסים נאבקו במשך מספר דקות כדי לקבל שליטה על מטוסים שהיו בצלילות בלתי מבוקרות והגיעו למהירות של כמעט 600 קמ"ש.  זה אומר הקורבנות ידעו את גורלם, כך לפי טענה של עורכי הדין שמייצגים את משפחות הנספים.

 

נתבעים בשל האסון מציעים פיצוי במזומן בתמורה להתחייבות שלא להמשיך בהליכים המשפטיים.  כמה משפחות באינדונזיה פנו אל ליאון אייר עם הצעה של יותר ממיליארד רופיות (90 אלף דולר), כך לפי פרקליט התובעים, שסיפק עותק של טופס השחרור.  ההכנסה השנתית הממוצעת במדינה היא כ -3,400 דולר.  

 

בעולם מתוקן מדובר על מהלך שאינו מתקבל על הדעת שמישהו ינצל את האנשים המסכנים שפשוט איבדו את יקיריהם נמסר מטעם יורשי הקורבנות ונציגיהם אולם הבעיה היא בהתנהלות המקובלת במדינות העולם השלישי, שם הכוח שולט ומערכות הצדק אינן מגינות בכל מקרה על הפרט.

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright