היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

עיצוב אתר

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות, יזמים, קבלנים, יועצים  וסוכנים.


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 

שם

דואר אלקטרוני

 

 

 

 

 

 

 

 

אין להעתיק את הכתבה, לפרסמה או לעשות בה כל שימוש אחר

 

 

 

 

 

 כמה מילים על עיצוב אתר

 

מאת קטיה שורצמן, יועצת לניהול סיכונים ותנאי פוליסה

 

 כמה מילים על עיצוב אתר "תלבושת אחידה" בעיצוב האתר מעבירה את המסר הבלתי רצוי ללקוח של תנאים ושירות דומים אותם ניתן לקבל באמצעות הסוכן המתחרה ועל כן ההבדל ביניכם הוא, כאמור, בעיקר ואולי רק  בתחום המחיר.

 

 

הרושם הראשון הוא הקובע

הקמת אתר אינטרנט, כיום הוא דבר פשוט ביותר וכמעט כל ילד יכול להיכנס לגוגל סייטס, להקים אתר ולהעלות אותו לנט ללא כל הוצאה כספית.

 

ניתן למצוא בשוק גם כל מיני מתחזקי שרתים ומקימי אתרים שיקימו בעבורכם אתר מעוצב הכולל אפקטים של פלאש לפי תבניות קיימות בתשלום שאינו גבוה כאשר את התכנים, יהיה עליכם לספק בעצמכם מבלי שתקבלו לגביהם כל הכוונה וייעוץ שהם הואיל ומקימי האתר אינם מצויים בתחום הביטוח.

 

כאשר אתר מוקם לפי תבנית, סביר להניח, שהאתר שתקבלו יהיה דומה בעיצובו לאתרים של סוכנים ולקוחות אחרים של אותו ספק, כך שאם רציתם להגדיש את ייחוד של השירות המסופק על ידכם, לא תוכלו להעביר את המסר בנדון באמצעות עיצוב האתר, דבר שיחזק את המיתוס הקיים לפיו כל הביטוחים והסוכנים שווים וכל מה שהלקוח יכול לעשות מולם הוא בעיקר או רק להתווכח על המחיר.

 

מבחינת הגולש, מה שקובע הוא, כאמור הרושם הראשון. האם האתר נראה אתר מקצועי ואמין, אזי סביר להניח שגם נותן השירות הוא רציני ואמין. הלא המוצר המשווק על ידי תעשיית הביטוח הוא בראש ובראשונה - הביטחון והאמון.

 

 

 


ייחודיות בעיצוב

 

ייחודיות בעיצוב האתר אמורה להצביע בפני הגולשים על הייחודיות השירות המסופק על ידכם. אם למשל מדובר בסוכנות ביטוח המתמחה בביטוח מטעים של פרי הדר, הרי שתמונה גדולה של פרדס או של תפוז יכולה לעשות את העבודה. מי שמתמחה בביטוחי דירה או גם רכב, יציג בדף הבית תצלומים של רכב, בניין או בניינים ועיצוב פנים של דירה.

 

יש לוודא היטב, כי  עיצוב הכפתורים של האתר, כלומר הקישורים, לא היה דומה או אפילו זהה לזה של אתרים אחרים.

 

"תלבושת אחידה" בעיצוב האתר מעבירה את המסר הבלתי רצוי ללקוח של תנאים ושירות דומים אותם ניתן לקבל באמצעות הסוכן המתחרה ועל כן ההבדל ביניכם הוא, כאמור, בעיקר ואולי רק  בתחום המחיר.

 

מצד שני עיצוב ייחודי (אך לא חדשני או מתוחכם מדי) יעביר את המסר של ייחודיות בכיסוי הביטוח ובשירות לעומת סוכנים אחרים, כך שההבדל ביניכם (לפחות לפי המראה הויזואלי) אינו מסתכם  במחיר הביטוח.

 

 

 


הלוגו והסיסמה

 

הלוגו והסיסמה המוצגים בכותרת האתר צריכים להיות ברזולוציה גבוהה וברורה ביותר. סריקה של נייר המכתבים שלכם ללא עיבוד גרפי עשויה להציג תוצאה עלובה ומטושטשת המשדרת חוסר מקצועיות או אולי אפילו זלזול.

 

על כן חשוב לבדוק את התוצאה בעיניים של גולש שאינו מעורב בעניין, כמו אחד מנותני השירותים שלכם או אחד הלקוחות, חבר של הילדים וכו' לפני הפרסום ובמידת הצורך לדאוג לשיפור הלוגו והסיסמא על מנת שיוצגו על ידכם בדרך הראויה והמכובדת ביותר באתר.

 

 

 

 

 


 

 

הצגת תצלומים

הצגת תצלומים באתר ביטוח נועדה לצרכי אילוסטרציה ולא רק. התצלום של סוכן הביטוח אמור להעביר את המסר הרצוי של אמינות, רצינות ומקצועיות. תמונה מטושטשת או "אמנותית" מדי המציגה הבעות מיוחדות או הצללה מיותרת תיצור בפני הלקוח הפוטנציאלי (הגולש) את הרושם הבלתי רצוי.

 

לשם דוגמא, קיבלתי לפני כשבוע מבעל מקצוע שנתבקש להציג טיפ באתר תמונה שבה הוא נראה מפחיד ובלתי ניתן לזיהוי (בשל זווית הצילום והצללה)  וביקשתי ממנו לשלוח תמונה שלפיה ניתן לזהות אותו וגולשי האתר שילידיהם אינם אוהבים לאכול לא ישתמשו בה לשם הפחדה.

 

דבר נוסף שרצוי לשים אליו לב הוא זכויות היוצרים העתקה של תמונות מתוך אתרים ללא רשות עשויה לסבך אתכם שלא לצורך בהפרה של זכויות יוצרים.

 

מי שמשתמש בתמונות מתוך תקליטור או אתר המשווק תמונות לאינטרנט בתשלום של דולרים אחדים כמו למשל ISTOCK רצוי שייקח לתשומת ליבו, כי השימוש במקור מסחרי לתמונות אומנם פותר את סוגיית זכויות היוצרים, אך הוא עשוי לגרום לכם להיקלע  למלכודת "התלבושת האחידה" כאשר גם באתרים אחרים תוצג אותה התמונה היפה של הרכב האדום המונח על כף היד או בית המגורים הבנוי מלגו וכו'.

 

הפתרון הרצוי הוא להציג תצלומים ברורים ומחמיאים של בעל/ת המשרד (אין כל מניעה להיעזר בשירות גרפי לשיפור התצלום - מה שמותר לדוגמניות צמרת ולשחקני קולנוע מותר גם לכם). רצוי להציג תצלום מהתקופה האחרונה ולא מלפני עשור או יותר אבל בהחלט ניתן ומומלץ, כאמור, לעבד את התצלום, לפי הצורך כמו למשל למחוק שקיות מתחת לעניינים, סנטר נפול ועוד.

 

לגבי תמונות אילוסטרציה, מומלץ מאוד להציג תמונות ייחודיות שלא יופיעו גם באתרים אחרים. כמו כן חשוב לוודא שתהיה אחידות בסגנון ובגודל של התמונות המוצגות באתר, כך שלא תציגו באותו דף תמונות קומיקס של בעלי חיים (ביטוח כלבים או גם צד ג') עם תצלומי צבע של עצמים נוספים אחרים.

 

אם בחרתם בסגנון של קומיקס, השתדלו להציג בסגנון זה את כל התמונות באתר וכך אם בחרתם בסגנון של רטרו - שחור לבן או ספיה, הקפידו שכל תמונות האתר יהיו באותו סגנון.

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright