עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

עלייה בהרוגי אופנועים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

עמותת אור ירוק: עליה של 46% בהרוגי אופנועים

 

 

רוכב אופנוע, צילום אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2017 נרשמה עליה של 46% בהרוגים ברכיבה על כלי רכב דו גלגלי כאופנועים וקטנועים בהשוואה לשנת 2016.

 

עוד עולה מן הנתונים כי בשנת 2017 נפגעו ברכיבה על אופנוע 2,289 בני אדם, מדובר בעליה של 17% בנפגעים לעומת שנת 2016 בה נפגעו 1,943 רוכבי דו גלגלי. מבין הנפגעים בשנת 2017, 551 נפצעו קשה לעומת 400 פצועים קשה בשנת 2016.

 

גם בתחום העירוני ניכרת העלייה החדה והמדאיגה במספרי הנפגעים: בשנת 2017 נפגעו 1,766 רוכבי דו גלגלי בתחום הערים והיישובים, עליה של 17% בהשוואה לשנה שקדמה לה. כמחצית מרוכבי הדו גלגלי שנהרגו בשנת 2017 (31) מצאו את מותם בתחום העירוני מדובר ב-14 רוכבים יותר מאשר ההרוגים בתחום העירוני בשנת 2016.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "המספרים המדממים מדברים בעד עצמם והמדינה חייבת להפסיק להפקיר את הרוכבים ולתת מענה מידי לסכנות האורבות להם בכבישים. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לשים את נושא היפגעותם של הרוכבים בראש סדר העדיפויות ולדאוג להתאמת התשתיות לכלי הרכב הדו גלגליים, באמצעות התקנת פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים במקרה של החלקה. בנוסף יש לוודא כי הרשויות משתמשות בצבע כביש שלא גורם להחלקה כאשר הכביש רטוב ולעודד רכישת אביזרי בטיחות על ידי הורדת המע"מ".

 

הרצליה היא העיר בה שיעור העלייה בין שנת 2017 לשנת 2016 הגבוה ביותר – עליה של 63%.

 

על פי המחקר הסיכון של אופנוע להיות מעורב בתאונת דרכים קטלנית גבוה פי 7 מאשר כלי רכב פרטי.

 

ארגון הבריאות העולמי מעריך כי שיעור ההרוגים (לכל 100 מיליון מייל נסועה) גבוה פי 34 בקרב רוכבי אופנועים בהשוואה לנוסעים ברכב. רוכב הדו גלגלי אינו מוגן על ידי שלדת הרכב, חגורות בטיחות, כריות אוויר, או מערכות בטיחות מתקדמות.

 

בנוסף מדובר על כלי רכב לא יציב, שחשוף לסיכוני דרך רבים. מעקות הבטיחות מותאמים בארץ לרכבים פרטיים ולא לרוכבי הדו גלגלי, תהליך ההכשרה לרוכבים קצר, הסימונים על הכביש מחליקים ונהגים רבים אינם שמים לב לרוכבים ואינם מתחשבים בהם.

 

ישנם אמצעים רבים בהם ניתן לנקוט על מנת להגן על רוכבי האופנועים ולצמצם את מספרי הנפגעים:

 

תשתיות ומוקדי סיכון – שיפור תשתיות כבישים אשר יאפשרו אחיזת כביש טובה. בנוסף יש להתקין מעקות בטיחות ידידותיים לאופנועים הן בדרכים קיימות והן בדרכים חדשות.

 

ביגוד ואבזרי מיגון – יש לקדם שימוש באביזרי מיגון וטכנולוגיות מתקדמות להגברת בטיחות הכלים כגון ABS וכריות אוויר ובמקביל יש לקדם מתן פטור ממיסים שונים על אביזרי המגן לרוכבי אופנועים.

 

לימוד והכשרה - חשוב לכלול בהכשרת הרוכבים את המיומנות של זיהוי סכנות ותגובה מהירה ונכונה. רוב ההכשרות ומבחני הנהיגה העוסקים בסכנות מתייחסים בעיקר לזיהוי הסכנה ופחות לתגובה ההולמת אליה.

 

 העלאת מודעות הנהגים - יש לקדם פעילות הסברה בקרב הנהגים באשר לנהיגה בטוחה המתייחסת גם לרוכבי הדו גלגלי.

נראות - יש לקדם הדלקת אורות בכל נסיעה ובכל מצב תאורה ויש לקדם שימוש בביגוד בהיר המשולב במחזירי אור.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright