עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

אי חגירת חגורת בטיחות

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

מעורבות נהגים חדשים בתאונות ב 2016

פחות דוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות 

  

חגורת בטיחות במושב האחורי

פחות ניידות פחות אכיפה – ירידה במספר הדוחות בגין אי חגירת חגורות בטיחות, הירושלמים אינם פוחדים  מהמשטרה.

 

כ-78 אלף דוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות רשמו שוטרי משטרת ישראל בשנת 2016, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני המשטרה. בהשוואה לנתוני שנת 2015 מדובר בירידה של כ-8% במספר הדוחות כאשר באותה שנה נרשמו כ-85 אלף דוחות.

 

מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת 2016 נהרגו 46 בני אדם שלא חגרו חגורת בטיחות/לא היו רתומים לעומת 35 בני אדם שנהרגו בשנת 2015 – עליה של כ-30%. בשנת 2016 נפגעו 560 בני אדם בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים בחגורת בטיחות/רתומים.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "חגורת בטיחות הוכחה כאביזר שבמקרים רבים יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות, ולמרות זאת רבים נוסעים ברכב לא חגורים ומסכנים את עצמם ואת יתר הנוסעים. צמצום הניידות והשוטרים בכבישים הביא לכך שאנשים פשוט לא מפחדים להיתפס ולכן חייבים להוסיף כבר היום 300 ניידות ו-300 שוטרים כדי להגביר את הנראות והנוכחות המשטרתית ולמנוע מאנשים לנסוע ללא חגורות בטיחות".

 

בפילוח על פי סיבת העבירה ניתן לראות כי:

כ-35 אלף דוחות (הרוב) קיבלו נהגים שנהגו לא חגורים.

כ-18 אלף דוחות נרשמו לנוסעים שלא היה חגורים.

כ-12 אלף דוחות נרשמו כאשר הנוסע שלא היה חגור היה מעל גיל 14.

כ-3,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד מתחת לגיל 3 שלא במושב הבטיחות

כ-2,500 דוחות נרשמו בגין הסעה של ילד בגיל 8-14 שלא חגור בחגורת בטיחות.

90 דוחות נרשמו בגין הסעה של תינוק שטרם מלאו לו שנה במושב הקדמי כשגבו של מושב הבטיחות אינו מופנה לחזית הרכב.

 

דוח של המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) לסיכום שנת 2015 קובע כי הירידה באכיפת המשטרה משפיעה באופן ישיר על העלייה במספר ההרוגים מתאונות דרכים. מחברי הדוח טוענים כי לו 99% מהאנשים היו חוגרים חגורת בטיחות ניתן היה להציל את חייהם של 900 בני אדם בשנה.

 

חגורת בטיחות הוכחה כאביזר בטיחות מציל חיים, אבל בעוד שבנסיעה מקדימה אחוז גבוה חוגרים חגורת בטיחות, עדיין מאחור שיעור החוגרים נמוך בהשוואה למדינות אירופה. ישראל נמצאת במקום ה-14 מתוך 20 בשיעור חגירת חגורת בטיחות מאחור. בנוסף ניתן לראות כי בהשוואה לכמות הדוחות בגין אי חגירת חגורת בטיחות ישראל נמצאת בתחתית הרשימה בהשוואה למדינות אירופה, מקום 18 מתוך 20 מדינות.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright