עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

היפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

 

היפגעות הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2017

 

הולכת רגל במעבר חציה - לפי צילום של אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק,

בשנת 2017 (ינואר-נובמבר) נהרגו בתחום העירוני 74 הולכי רגל, 15 הרוגים יותר מאשר בשנת 2016, עליה של 25%. על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים בכל שנת 2017 נהרגו בתאונות דרכים בכל המדינה 111 הולכי רגל, עשרה הרוגים יותר מאשר בשנת 2016. בכל שבוע בממוצע נהרגו שני הולכי רגל בתאונות דרכים בישראל בשנה החולפת.

 

עוד עולה מהנתונים, כי כמחצית מהולכי הרגל שנהרגו בתאונות דרכים (52) היו אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה, ושלושה-עשר מהם היו ילדים בני 0-14. בנוסף נמצא, כי ב- 11 החודשים הראשונים של שנת 2017 נפגעו בתאונות דרכים 3,116 הולכי רגל, 567 מהם נפצעו באורח קשה.

 

בעשור האחרון (2008-נובמבר 2017) נפגעו בתאונות דרכים 32,336 הולכי רגל, מתוכם 1,131 מצאו את מותם כהולכי רגל בדרכים.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "להולכי הרגל אין כל הגנה מפני פגיעה של רכב, הם לא חובשים קסדה ולא מגנים, ולכן לכל פגיעה של רכב עלולה להיות תוצאה קטלנית. בכדי שהולכי הרגל יהיו בטוחים יותר בכבישים, חייבים להוסיף פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פסי ההאטה מאלצים את הנהגים לנסוע לאט יותר, הם נדרשים לתשומת לב מוגברת להולכי הרגל, ומסכנים פחות את חייהם. אסור לחכות לנפגע הבא". 

 

תל אביב – העיר המסוכנת ביותר להולכי הרגל  - קרוב ל-400 נפגעים בשנת 2017

 

הצעת חוק חדשה של חברת הכנסת איילת נחמיאס ורבין מהמחנה הציוני שהונחה על שולחן הכנסת ב-4 בדצמבר 2017, מבקשת לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת מוסדות החינוך באמצעות הגבהת מעברי החציה ובכך לצמצם את היפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל: "הצעת חוק זו נועדה לגרום להאטת רכבים בקרב מעברי החציה הנמצאים בסמוך למוסדות חינוך. הנתונים האמורים חמורים ויש להידרש אליהם ולבצע שינוי חקיקה באופן מידי. במקרים רבים, המכוניות מסכנות את הילדים אשר צועדים לעבר מוסד החינוך. מדובר בעניין חיוני ממש לאור נתוני ההיפגעות הקשים במעברי החציה, ובבחינת רפואה מונעת לעתיד. לפיכך, מוצע לקבוע כי הרשויות המקומיות יהיו אחראיות להגבהת מעברי החציה הנמצאים בקרבת מוסדות חינוך, לרבות בתי ספר וגני ילדים".

 

ח"כ נחמיאס ורבין ממקמת את מצבה של ישראל בהשוואה למדינות ה-OECD: "ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כ-34% מההרוגים בתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%)".

 

אמצעי אפקטיבי בצמצום היפגעות הולכי הרגל הוא הוספת פס האטה שירסן את מהירות נסיעת כלי הרכב וכך ינתן לנהג מספיק זמן לתגובה ויפחית את מידת הנזק במקרה של פגיעה בהולך הרגל. על פי הנתונים, פס האטה מפחית את הסיכון לתאונת דרכים ב-40% במקום בו הוא מוצב ולכן, זהו פתרון זול ופשוט להגנה על הולכי הרגל. הימצאות פסי האטה בסביבת ריכוז גבוה של קשישים וילדים כמו בתי ספר, גנים ציבורים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש, יפחיתו את מהירות הנסיעה ויצמצמו את הסיכון של הולכי הרגל להיפגע מכלי רכב.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright