עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

נפגעי אופניים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

נפגעי אופניים בשנת 2016

אופניים, צילום אור ירוק

לפי פרסום של עמותת אור ירוק המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים בערים 212 רוכבי אופניים, ילדים, בני נוער ומבוגרים. מתוך כלל הנפגעים, חמישה רוכבים נהרגו ועוד 65 נפצעו באורח קשה.

 

עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2016, מרבית רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים בערים – 121 מהם – הם בני 25 ומעלה, עוד 40 הם בני נוער בגילאי 15-19, ו- 51 מהנפגעים (אחד מכל ארבע) היו ילדים עד גיל 14. בנוסף נמצא כי 77% מרוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני היו גברים.

 

בממוצע של העשור האחרון (2007-2016), נפגעים מדי שנה כ- 283 רוכבי אופניים בתאונות דרכים בתוך הערים, כשישה נהרגים וכ- 64 נפצעים באורח קשה.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "לרוכבי האופניים אין שלדת מתכת שתגן עליהם מפני כלי הרכב האחרים בכבישים. לכן, המדינה חייבת להגן על רוכבי האופניים ולהסדיר עבורם שבילי רכיבה מיוחדים לאופניים, כנהוג בערים רבות בעולם. לא ייתכן שילדים ובני נוער שאין מכירים את חוקי התנועה ירכבו בכביש סואן יחד עם משאיות, אוטובוסים ויתר כלי הרכב בכבישים. יש לבצע הפרדה בין רוכבי האופניים לבין כלי הרכב בכביש בכדי להפחית את מספר רוכבי האופניים שנפגעים בתאונות דרכים". 

 

רוכבי האופניים רוכבים פעמים רבות ללא אמצעי הגנה והם חשופים לפגיעת כלי רכב או נפילה. מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופנים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה, שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. במקביל, בזמן רכיבה יש להצטייד במגנים ובשעות החשיכה, יש לרכב עם בגדים זוהרים כדי לשפר את הנראות.

 

בשנים האחרונות התפשטה ברחבי הארץ גם תופעת הרכיבה על אופניים החשמליים. על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2016 נהרגו תשעה בני אדם בתאונות דרכים במעורבות תאונות אופניים חשמליים. לשם השוואה בכל שנת 2015 נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות עם אופניים חשמלים.

 

מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני מכון גרטנר לשנת 2015 עולה כי אחד מכל ארבעה מאושפזים בגין תאונות במעורבות אופניים חשמליים הם ילדים עד גיל 13, 9% מכלל הרוכבים שנפגעו נפצעו באורח קשה ואנוש, 8% מהנפגעים הם הולכי רגל ומרבית הפצועים – 44% - סבלו מפגיעת ראש.

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright