עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

קשישים נפגעי תאונות

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

אחד מכל ארבע הרוגים בכביש - הוא קשיש

הולכת רגל קשישה במעבר חציה - לפי צילום של אור ירוק

על

דוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק לרגל יום הקשיש הבין לאומי חושף כי שנת 2016 הסתיימה עם 86 אזרחים ותיקים שנהרגו בתאונות דרכים. מדובר בירידה של 15% בהשוואה לשנת 2015. במבט לאורך העשור החולף ניתן לראות שלמרות הירידה בהשוואה לשנה הקודמת, עדיין מספר האזרחים הוותיקים ההרוגים בשנת 2016 הוא הגבוה בעשור זה (למעט שנת 2015).

 

70 קשישים (65+) נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, אחד מכל ארבעה הרוגים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס שמתפרסמים לרגל יום הקשיש הבין לאומי שיחול ב-1 באוקטובר.  הקשישים מהווים 11% מסך האוכלוסייה אבל נהרגים בשיעור של 25%  - פי שניים וחצי יותר. מהנתונים עולה כי כמעט בכל שבוע בשנת 2017 נהרגו שני קשישים בתאונות דרכים בממוצע.

 

מנתוני העמותה עולה כי 38 קשישים נהרגו השנה כהולכי רגל לעומת 34 קשישים שנהרגו כהולכי רגל בתקופה המקבילה בשנה שעברה – עליה של 12%.

 

הימים הקטלניים לקשישיםראשון וחמישי, דצמבר החודש האדום במקום השני נמצא חודש אוגוסט. בחינה לפי שעות היממה בעשור החולף השעה הקטלנית ביותר בה נהרגו הכי הרבה אזרחים ותיקים היא בין השעות 13.00 עד 14.00 בצהריים. השעות המסוכנות בהן נרשם מספר הוותיקים ההרוגים הגבוה ביותר אלו שעות הבוקר עד הצהריים ושעות הערב המוקדמות.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ממשלת ישראל צריכה לבקש סליחה מהאזרחים הוותיקים שלה כי היא מפקירה אותם. אנשים שבנו את המדינה ושרדו את המלחמות לא שרדו פעולה פשוטה כמו חצית כביש. הגיע הזמן שמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יתחיל להתחשב גם באוכלוסיית האזרחים הוותיקים וביחד עם הרשויות המקומיות יקדמו התקנת פסי האטה באזורים שיש בהם ריכוז גבוה של קשישים כמו בתי אבות, מרכזי יום לקשיש, קופות חולים ובמקביל, ידאגו להאריך את משך האור הירוק ברמזורים של הולכי הרגל. מדובר בהוצאה כספית קטנה שיכולה לעשות את ההבדל בין חיים ומוות. הגיע הזמן לגלות רגישות וחמלה כלפי האוכלוסיות החלשות בחברה כדי למנוע את הקשיש ההרוג הבא".

 

אל מול הירידה בהרוגים, נרשמה בשנת 2016 עלייה במספר האזרחים הוותיקים שנפגעו קשה בתאונות דרכים. 362 אזרחים וותיקים נפגעו באורח קשה, עלייה של 6% בהשוואה לשנת 2015. שנת 2016 הייתה השנה החמישית ברציפות בה נרשמה עלייה במספר הוותיקים שנפגעו קשה.

 

הבעיה המרכזית – הולכי הרגל

בחינה של הקשישים ההרוגים כמשתמשי דרך שונים מצביעה כי בעשור החולף (2007-2016) מהווים הוותיקים 36% מהולכי הרגל ההרוגים, 26% מרוכבי האופניים ההרוגים, 14% מנוסעי הרכב ההרוגים ו-13% מנהגי הרכב ההרוגים. נתונים אלו מצביעים על חלקם המשמעותי של הוותיקים בקרב רוכבי האופניים ההרוגים בנוסף לחלקם בקרב הולכי הרגל ההרוגים.

 

מרבית הוותיקים ההרוגים הם מהמגזר היהודי

83% מהוותיקים ההרוגים הם מהמגזר היהודי ו-13% מהוותיקים ההרוגים הם מהמגזר הערבי. נתון זה לא השתנה לאורך השנים ולמעשה בקרב אוכלוסיית הוותיקים יש לפעול ביתר שאת בקרב המגזר היהודי שם נרשמים מרבית ההרוגים.

 

הנהגים הקשישים – באחת מכל ארבע תאונות הנהג לא נתן זכות קדימה להולך הרגל

הנהגים הקשישים (מעל גיל 65) מהווים כ-12% מכלל המורשים לנהוג, בדומה לחלקם באוכלוסייה (11%) ומעורבים בשיעור דומה בתאונות דרכים קטלניות וקשות.

 

עברות הנהיגה השכיחות ביותר בקרב נהגים בני 65 ומעלה, שעברו עברת נהיגה בעת תאונת דרכים עם נפגעים בשנת 2016 היו: אי-מתן זכות קדימה להולך רגל - כ-28% (אחת מכל ארבע תאונות שנהג קשיש היה מעורב), לעומת כ-17% בשאר האוכלוסייה,  ואי-ציות לרמזור - כ-22% מהנהגים בגיל זה (בדומה לשאר האוכלוסייה).

 

בחינה של התאונות בהן מעורבים נהגים ותיקים מעלה כי מרביתן הן תאונות מסוג התנגשות חזית צד, התאונה הבאה הבולטת בשכיחותה הינה פגיעה בהולך רגל.

 

גופו של הוותיק פגיע יותר מבחינה פיזית מאשר גופו של אדם צעיר יותר. לכן, כתוצאה מתאונה בעלת עוצמה זהה, הפגיעה הגופנית אצל אדם מבוגר תהיה חמורה יותר מאשר אצל צעיר. הפגיעות הפיזית בולטת בעיקר בשימוש דרך לא מוגן כמו הליכה ברגל, מה שמשתקף בנתוני ההיפגעות הגבוהים של הוותיקים כהולכי רגל ומצביע על אחת הבעיות העיקריות הקשורות להיפגעות האוכלוסייה המבוגרת בתאונות דרכים.

 

במחקר שנערך עבור עמותת אור ירוק על-ידי ד"ר קובי פלג, עלה כי השרידות של קשישים לאחר שנפצעו חמורה ביותר והיא הקיצונית ביותר מבין כל קבוצות האוכלוסייה. מבין הפצועים שנפטרו, הקשישים מהווים 11.2%, זאת כאשר הממוצע בקרב כל האוכלוסייה עומד על 4.3% - נתון הגדול פי 2.6 משאר מקרי הפטירה. גם במקרה של שיקום, משך הזמן גדול משמעותית, וגם בפציעות קלות יחסית הגורמות לשבר בלבד, מדובר בנזקים נמשכים, בירידה ביכולת הפיזית ובהשפעה נפשית קשה. 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright