עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

אופנוען אחד לחודש

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

מדי חודש נהרג אופנוען אחד בכביש

אופנוען בכביש, צילום באדיבות "אור ירוק"

לפי פרסום של עמותת אור ירוק, כמעט בכל חודש בשנת 2016 נהרג צעיר שרכב על אופנוע בישראל. לדבריו של

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף צריך לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי"

 

הפרסום של אור ירוק מבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בשנת 2016 נהרגו 11 צעירים (גילאי 15-24) בתאונות כלי רכב דו גלגליים (אופנוע/קטנוע). המשמעות היא, כי כמעט מדי חודש בשנה שעברה נהרג צעיר בעת שרכב על אופנוע.

 

עוד עולה מהנתונים, כי כל הצעירים שנהרגו בתאונה בעת שרכבו על אופנועים או קטנועים היו גברים, שישה מהם משתייכים לחברה היהודית וחמישה לחברה הערבית. בנוסף נמצא, כי שבעה מההרוגים היו בני 20 ומעלה וארבעה בני 15-19. כמו כן, שמונה מהתאונות בהן נהרגו צעירים שרכבו על אופנוע התרחשו בתחום העירוני ושלוש בתחום הבינעירוני.

 

בשנת 2016 נפגעו בתאונות דרכים 726 צעירים שרכבו על כלי רכב דו גלגליים, מתוכם 153 נפצעו באורח קשה. בממוצע של העשור האחרון (2007-2016) נהרגו מדי שנה בתאונות אופנוע 14 צעירים, 931 נפגעו ו- 126 נפצעו באורח קשה.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "קבלת רישיון לכלי רכב דו גלגלי בישראל הוא הליך מהיר ופשוט כך שכל צעיר שרוצה לרכב על קטנוע יכול לעשות זאת בקלות רבה מדי וללא ניסיון מספיק. כאשר נער צעיר עולה על כלי רכב זה, הוא חשוף לסכנות רבות שהוא כלל לא מודע להן ולא יודע כיצד להתמודד איתן. לכן, יש להעלות את גיל קבלת רישיון הנהיגה לאופנוע, ולהאריך את תקופת הלימוד וההדרכה. בנוסף צריך לשפר את התשתיות עבור רוכבי הדו גלגלי - להתקין פס הגנה במעקות הבטיחות שיגן על הרוכבים בזמן החלקה ולצבוע את הכבישים בצבע שמונע החלקה".

 

סיכום הנפגעים וההרוגים בשנת 2016 לפי ערים:

בתל אביב - נפגעו 107 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) רוכב אחד נהרג.

בירושלים - נפגעו 75 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24) שני רוכבים נהרגו.

בחיפה - נפגעו 26 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24)

בחולון - נפגעו 23 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24)

בבת ים - נפגעו 20 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24)

בפתח תקווה - נפגעו 19 רוכבי אופנוע וקטנוע צעירים (15-24)  

 

צעירים רבים בישראל, בוחרים לעשות רישיון ולנהוג על כלי רכב דו גלגלי – קטנוע או אופנוע. הסיבות לכך ברורות: ניתן לקבל את הרישיון בגיל מוקדם יותר, תהליך קבלת הרישיון הוא זול ומהיר, כלי הרכב ותחזוקתו זול יותר מכלי רכב אחרים ובנוסף השימוש בקטנועים ואופנועים פותר את בעיות החניה והפקקים שמאפיינים את מדינת ישראל. הבעיה היחידה שצעירים אלו לא לוקחים בחשבון, היא הסכנה שברכיבה על כלי רכב דו גלגליים בישראל.

 

אופן ההכשרה הקיים לצעירים שבוחרים לעשות רישיון על כלי הרכב הדו גלגליים הוא בעייתי ולוקה בחסר ובנוסף לצעירים לצעירים המקבלים רישיון לכלי רכב דו גלגלי, אין את החובה לנסוע תקופה מסוימת עם מלווה, שידריך ויגשר על חוסר הניסיון שלהם בכבישים. אלו, מובילים לכך שאחוז הצעירים המעורבים בתאונות אופנוע הוא גבוה מאד ביחס ליתר הגילאים.

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright