עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

מניעת תאונות דרכים בכנס הלשכה 2016

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

 

 רבע מהציבור מנקר לפחות פעם אחת בנהיגה

 

תמונת אילוסטרציה של פיהוק

סקר חדש של עמותת אור ירוק, שנערך לאחרונה באמצעות מכון המחקר "מאגר מוחות", עולה, כי רבע מהנשאלים (25%) הודו שניקרו במהלך נהיגה לפחות פעם אחת בשנה האחרונה.

 

הסקר נועד לבחון את שיעור הנהגים אשר נהגו כשהם עייפים במהלך השנה האחרונה ולמעשה "ניקרו" על ההגה, ואת שיעור האנשים מקרב כלל הציבור אשר נסעו ברכב עם נהג והבחינו כי הוא נרדם על ההגה.

 

עוד עולה מהסקר, כי השנה חלה עלייה משמעותית של 10% במספר הנהגים שהודו כי "ניקרו" במהלך הנהיגה בשנה האחרונה: בשנת 2015 רק 15% הודו שעשו זאת. בנוסף נמצא בסקר, כי  ישנה עלייה גם במספר הנשאלים שטענו כי נסעו עם נהג שניקר במהלך הנהיגה מהשנה הקודמת:  36% מהנשאלים טענו כי נסעו עם נהג שניקר במהלך נהיגה לפחות פעם אחת לעומת 16% שטענו זאת בסקר דומה שנערך בשנת 2015.

 

נתון מעניין נוסף שנמצא בסקר הוא כי גברים מנקרים הרבה יותר מנהיגה לעומת נשים: 30% מהנשאלים הגברים הודו כי הם ניקרו לפחות פעם אחת בזמן הנהיגה בשנה האחרונה לעומת 21% נשים בלבד.

 

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת "אור ירוק", אמר: "אם המשרד לביטחון פנים היה מוסיף עוד 200 ניידות לכבישים, ניתן היה להגביר את האכיפה בקרב נהגים מקצועיים, כדי למנוע  מהם לעבוד שעות ארוכות מעל המותר בחוק. בנוסף המדינה צריכה להעלות את המודעות בקרב הנהגים לסכנות שבנהיגה בעייפות".

 

מחקרים בעולם גורסים כי גורם העייפות מעורב בכ-20% מהתאונות הקטלניות. עייפות גורמת לירידה בערנות, להארכת זמני התגובה, לבעיות זיכרון, לירידה בקואורדינציה ולתהליך פחות יעיל של עיבוד מידע. לעייפות יש גם השפעות על צורת החשיבה. המוטיבציה להמשיך במשימה יורדת; התקשורת והאינטראקציה עם הסביבה נפגעת, האדם מתרגז מהר יותר ומגיב בצורה אגרסיבית יותר כלפי אנשים ודברים. במילים אחרות, עייפות גורמת ליכולת פעולה מופחתת ולירידה במוכנות לפעולה.

 

כל התפקודים הללו חשובים לביצוע משימת הנהיגה בצורה מדויקת ובטוחה. לכן, ניתן לצפות שעייפות תגרום גם לירידה בביצוע בנהיגה. ואכן, מחקרים שונים מאשרים זאת.

 

רוב תאונות העייפות מתרחשות בכבישים ראשיים ובכבישים מהירים, בשעות הערב המאוחרות או בשעות הבוקר המוקדמות לאחר נסיעה ארוכה. בדרך כלל מדובר על סטייה מהכביש או על התנגשות חזיתית עם רכב מכיוון נגדי. האוכלוסיות הנמצאות בסיכון גבוה: צעירים עד גיל 25, אנשים בעלי הפרעות שינה, נהגים מקצועיים או כאלה הנוהגים למרחקים ארוכים ועובדי משמרות.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright