עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הסוכן כברוקר או יועץ

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

האם סוכני הביטוח יהפכו לברוקרים או ליועצים?

 

 

ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח

הכתבת הבכירה לענייני כלכלה מירב ארלוזרוב, פרסמה ביום 3/10/2018 ב"דה מרקר" כתבתה תחת הכותרת הפרובוקטיבית "סוכני הביטוח על הכוונת". בכתבה סוקרת ארלוזרוב את התיקון שרשות הפיקוח והאוצר מתכננים לעשות במעמד הסוכנים, כך שהמבוטחים יקבלו יעוץ אובייקטיבי מסוכן הביטוח שאינו תלוי בהיקף העמלה שמשולם לסוכנים ע"י המבטחים.

 

בכתבה מובאות שתי אפשריות לשינוי. מעמד הברוקר (התווכן): כאשר שיעור העמלה שישולם לסוכנים ע"י כל חברות הביטוח יהיה זהה לכל החברות ולכל המוצרים ואת בדומה לעמלה המשולמת כיום ליועצים הפנסיוניים בבנקים.

 

האפשרות השניה היא תגמול מלא של סוכן הביטוח על ידי המבוטחים שישלמו לסוכני הביטוח בעבור הייעוץ.

 

ארלוזרוב מצביעה על חסרונות בכל אחת מהאפשרויות. סוכן כברוקר, ייאלץ לפתוח חשבון סוכן כמעט בכל חברת ביטוח (או לפחות במספר מינימלי של חברות)  ועדיין ירוויח ממכירתם של ביטוחים מיותרים. סוכן כיועץ יתקשה לפעול לפחות בשלב הראשון מאחר ומרבית המבוטחים רגילים לקבל ייעוץ מסוכני הביטוח בחינם.

 

בכל מקרה מדובר על מהפכה ממש במעמדם של סוכני הביטוח, כאשר נראה, על פני הדברים שחברות הביטוח לא יביעו התנגדות לצמצום בהיקף העמלות שישולם על ידן לסוכנים, בפרט שהדבר יידרש על פי דין. חברות הביטוח נכון להיום לאור הטכנולוגיה העומדת לרשותן מאמינות שהן יכולות לשווק את מרבית מוצרי הביטוח שלהן באופן ישיר למבוטחים ללא סוכנים.

 

ייעוץ של סוכני הביטוח במימוש פוליסת הביטוח (תביעות), אינו פועל לטובת החברה...

 

מה שמחזק את עמדת הפיקוח כפי שהיא מובאת בכתבה, הוא הניצחון של לשכת סוכני הביטוח בבג"צ של הצירוף לרבים. הצעד של הסוכנים שכנע את הפיקוח על הביטוח כמו גם את הציבור הרחב שלשכת סוכני הביטוח דואגת בראש ובראשונה או אפילו באופן מוחלט לפרנסתם של הסוכנים כאשר חשיבותו של השירות המקצועי למבוטחים נדחקת לשוליים, ככל שהיא קיימת בכלל.

 

לא רק זאת, אלא שבמשרדי הפיקוח על הביטוח רואים את התלונות והפניות שמוגשות נגד סוכני ביטוח במדור פניות הציבור שברשות הפיקוח  ומטבע הדברים אינם רואים את הדברים הטובים והנכונים שסוכני הביטוח עושים מדי יום ביומו לטובת המבוטחים, כי על דברים טובים, לא מתלוננים...

 

ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח, קיבל מהח.מ. לבקשתו עוד לפני בחירתו הצעה לייעוץ בתחום אחד ספציפי בלבד והוא מערך היחסים המורכב והסבוך של סוכני הביטוח עם החברות. הצעה זו זכתה לתגובה חיובית לפני הבחירות לנשיאות הלשכה כאשר אחרי הבחירות הגיעה הצעה שונה לחלוטין שעניינה  מתן ייעוץ שוטף לסוכני הביטוח של הלשכה.

 

בכל מקרה, לדעתי, חברות הביטוח זקוקות לסוכני הביטוח גם בעידן השיווק הדיגיטאלי גם אם הן אינן רואות עדיין את כל הסיבות ואינן מודעות לצורך הקיים.

 

סוכני הביטוח שאינם מבינים את הצורך להשקיע ביצירת מערך עבודה חדש שמבוסס על האינטרסים הקיימים עם חברות הביטוח נכון להיום, עשויים למצוא את עצמם מהר מכפי שהם עצמם משערים עומדים מול מציאות חדשה שתביא, קרוב לוודאי לשינוי במספרם, הרכבם ושיטות עבודתם.

 

ניתן לשער, כי שהענפים הראשונים שישווקו ללא תיווכם של סוכני הביטוח יהיו ביטוח הדירות הרכב ונסיעות לחו"ל הואיל ובביטוחים בסוג זה, קשה להניח שהמבוטחים ישקיעו בתשלום ליועץ ביטוח או יעזרו בברוקר במקום לבדוק באתרי השוואת מחירים באינטרנט בכו.חות עצמם

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright