עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

וועידת עתיד הסוכן

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

וועידת עתידו של סוכן הביטוח

 

 

צילום אילוסטרציה של קוץ עם כיתוב "עתיד הסוכנים" וסימן שאלה

בתחילת השבוע נפתחה וועידת עתיד הביטוח של שלכת סוכני הביטוח בישראל בראשותו של שר החינוך לשעבר גדעון סער.          

 

סוכני הביטוח בישראל נאלצים להתמודד עם התדמית הבעייתית וההשחרה של יצרני הביטוח בתקשורת, הרגולציות החדשות, צמצום העמלות ואתגרי הטכנולוגיה של העולם החדש.

 

אין ספק, כי וועידה מתוקשרת המעוטרת ב"כוכבים" לשעבר ובהווה עושה טוב לתדמית של סוכני הביטוח שעתידם תלוי במעשיהם בהווה.

 

חברי הוועדה בראשותו של גדעון סער הם: אריה אברמוביץ,  נשיא לשכת סוכני הביטוח, שמואל סלבין, לשעבר מנכ"ל משרד האוצר ומשרד העבודה והרווחה והיועץ הכלכלי לראש הממשלה, ורו"ח דורון שורר, לשעבר מפקח על הביטוח.

 

במושב הראשון של הוועדה הופיעו פרופ' עודד שריג, המפקח על הביטוח לשעבר, ד"ר יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט שדיבר על כך שהבנקים אמורים לשמש כמפיצים של ביטוח חיים ומוצרי חיסכון ארוך טווח וגם למכור ביטוחי רכב כאשר סוכני העתיד אמורים לשמש כיועצים ולא כמשווקים. שריג, דווקא תמך בסוכנים ואמר ששיש להם מקום גם בעולם הדיגיטלי.

 

מה שמעניין לראות במעקב אחר הפרסומים מישיבות הוועדה הוא מענה לשאלה האם סוכני הביטוח בישראל או גורם אחר (הפיקוח או החברות) הכינו תרחיש לקריסתה של חברת ביטוח גדולה בישראל על מנת שיוכלו להתמודד, עם המקרה, ככל שחלילה יקרה וזאת גם לאור הסבירות הלא נמוכה שקיימת להתרחשותו, לפי דבריו של היו"ר היוצא של אגוד חברות הביטוח, מאיר שביט.

 

מי שמשליך ממקרה של קריסת הסנה בתחילת שנות התשעים על היום, עשוי לעשות טעות חמורה, הואיל ובמקרה של הסנה, מצא מאיר שביט, אשר שימש באותה תקופה כמפקח על הביטוח, בדרך של חלוקת תיק ביטוחי הפרט של הסנה וביטוחי העסקים הקטנים בין שתי חברות הביטוח הגדולות באותה תקופה, מגדל וכלל.

 

הפתרון של אז קרוב לוודאי שלא יהיה ישים כיום בשל הצמצם שחל במספרן של חברות הביטוח, המגבלות המוטלות על כל חברה גדולה לגבי שיעור תיק החברה מכלל הפוליסות בענף, מצבן של חברות גדולות העומדות למכירה ועוד.

 

התמוטטות חברה מבלי שתהיה רשת ביטחון לסוכני ביטוח, עשויה להמית אסון, על סוכני החברה אשר יאלצו על מנת לשמור על תיק הלקוחות לשלם פרמיות או אולי אפילו תביעות מכיסם (למרות שאינם חייבים לעשות כן על פי חוק) או אולי אף לגרום להם לפרוש מהענף.

 

ככל שהחברה הקורסת היא גדולה יותר, כך גם גדול יותר הנזק העלול להיגרם לסוכנים. דיונים על טכנולוגיה ועל מכונית אוטונומית יכולים להיות מעניינים מאוד והכתבות בעניין מתפרסמות באינטרנט ולא מעכשיו, אולם מעניין לראות אם צוות הוועדה של הסוכנים הכין תוכנית לדיון בסכנות המיידיות  שמאיימות על הסוכנים ובכללן אפשרות קריסתה של חברת ביטוח.


 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright