עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

צומת הסכנה

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

ביטוח חובה

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

 

הצמתים המסוכנים בישראל

 

צילום של מחלפים מסוכנים בתל אביב

לפי דוח חדש של עמותת אור ירוק המתבסס על מחקר של פרופ' שלמה בכור, ד"ר ויקטוריה גיטלמן והגב' אנה קורצ'טוב שבוצע עבור העמותה, נמצא כי ניתן להציל את חייהם של 92 בני אדם בכל שנה לו המדינה תשפר את התשתית ב-216 קילומטר כביש ו-63 צמתים אדומים, המוגדרים כמוקדי סיכון.

 

מהדוח עולה כי:

  • בישראל קיימים קטעי כביש מסוכנים באורך של 216 קילומטר (מתוך 4,834 קילומטר של כבישים בינעירוניים שנבחנו במחקר), כאשר מהדוח עולה כי 63 צמתים (מתוך 2,614 צמתים שנבחנו) הינם צמתים מסוכנים –באותם קטעי דרך וצמתים אדומים נהרגים בכל שנה 92 בני אדם בתאונות דרכים.

  • 59 מהכבישים הבינעירוניים בישראל הם כבישים אדומים, כלומר כבישים שקטעי דרך שונים לאורכם מוגדרים מסוכנים ונכנסים לרשימת מוקדי הסיכון בהם יש לטפל בעדיפות גבוהה.

בין הצמתים המסוכנים המופיעים בדו"ח:

צומת ברכיה – שנמצא באזור אשקלון

צומת ביל"ו – שנמצא באזור רחובות

צומת איבים – שנמצא באזור שדרות

צומת ישי – ברמת ישי

צומת חולון

צומת הכניסה לגדרה

צומת בית דגן

 

בתכנית הלאומית לבטיחות בדרכים נקבע, כי על המדינה להשקיע שני מיליארד שקלים בחמש שנים, קרי 400 מיליון שקלים בכל שנה לטובת טיפול במוקדי סיכון. בפועל משקיעים במשרד התחבורה הרבה פחות – בין 200-250 מיליון שקלים בכל שנה בממוצע.

 

מחקר של חברת נתיבי ישראל שבדק את האפקטיביות והכדאיות של הטיפול המוקדי הסיכון הוכיח באופן ברור כי כדאי להשקיע כסף ולטפל במוקדי הסיכון. המחקר בחן את מספר התאונות לפני ואחרי טיפול בפרויקטים של מוקדי סיכון בין השנים 2008-2013, ממנו עולה כי נרשמה ירידה חדה של 45% במספר התאונות לאחר התיקון בקטעי הדרך ובצמתים.

 

בנוסף  מציין הדו"ח, כי באותם קטעי דרך וצמתים מסוכנים, יש מחויבות לטיפול מערכתי כולל: במקומות רלוונטיים ניתן להגביר את פעילות האכיפה (בין היתר מצלמות רמזור נגד תאונות), במקומות אחרים ניתן להעלות את רמת המודעות של משתמשי הדרך על ידי הסברה, שילוט וכו'.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright