היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הולכי רגל נהרגים בכביש

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

 

 

 

 

כשני הולכי רגל נהרגים כל יום בתאונות דרכים

 

הולכי רגל בכביש  צילום באדיבות אור ירוקדוח אור ירוק: מסוכן ללכת ברגל בישראל – עשרה נפגעים בכל יום בממוצע. מדוח מיוחד שהכינה עמותת אור ירוק עולה כי מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות להולכי הרגל. מבט על נתוני מדינות ה-OECD חושף כי ישראל נמצאת במקום השלישי הגרוע בשיעור חלקם של הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים, רק יפן וקוריאה הציגו נתונים גרועים יותר. ממוצע הולכי הרגל ההרוגים במדינות ה-OECD נאמד ב-20% ואילו בישראל ממוצע הולכי הרגל ההרוגים מכלל ההרוגים נאמד ב-34%.

 

בשנת 2017 נפגעו 3,421 הולכי רגל בתאונות דרכים, גבוה מהממוצע של העשור החולף. מדובר בכמעט 10 הולכי רגל שנפגעים מדי יום במוצע בתאונות דרכים. יש לזכור כי הפציעות של הולכי רגל הינן לרוב חמורות יותר בהשוואה ליתר משתמשי הדרך מאחר ואין להם כל מיגון או יכולת התחמקות ובקרות תאונה במעורבות רכב והולך רגל קיים סיכוי גבוה שהיא תסתיים בפציעה חמורה ואף קטלנית.

 

שבעה פעוטות (0-4) נהרגו בשנת 2017 כהולכי רגל. מדובר בכ- 6% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. בחינה מגזרית מעלה שמרבית הפעוטות הולכי הרגל ההרוגים הינם מהחברה הערבית. תופעה זו נותרה ללא שינוי מזה זמן רב, כאשר אחת הסיבות המרכזיות לכך הינה תופעת "תאונות החצר" הנפוצות בעיקר בקרב החברה הערבית.

 

בשנת 2017 נהרגו 53 קשישים הולכי רגל המהווים 47% מכלל הולכי הרגל ההרוגים. בחינה של שיעורם באוכלוסייה אל מול שיעורם בקרב הולכי הרגל ההרוגים מצביע גם היא על חומרת בעיית ההיפגעות. הקשישים מהווים כ- 11% מהאוכלוסייה ושיעורם בקרב הולכי הרגל ההרוגים גבוה כמעט פי חמישה.

 

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל נמצאים בסיכון גבוה להיפגע באופן קשה בתאונת דרכים מאחר והם אינם מוגנים בשום אמצעי בטיחות כאשר הם חוצים כביש. לצמצום מהירות נסיעת כלי הרכב רכיב קריטי בכל הקשור לעוצמת הפגיעה בהולך הרגל, פגיעה במהירות גבוהה ברוב מקרים תהיה קטלנית. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להתחשב בבטיחותם של הולכי הרגל ולחייב את ראשי הערים להוסיף אמצעים לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב כמו פסי האטה לפני מעברי החציה המסוכנים ובמיוחד במקומות בהם ישנם קשישים וילדים רבים. פס האטה, אמצעי פשוט וזול שיכול להציל את חייו של הולך הרגל". 

 

מסוכן להולכי הרגל בתל אביב - בשנת 2018 (ינואר-ספטמבר),

תל אביב - נפגעו 271 מתוכם 9 נהרגו ו-50 נפצעו באורח קשה.

ירושלים  - נפגעו 224), מתוכם 4 נהרגו ו-47 נפצעו באורח קשה.

חיפה  - נפגעו 133, מתוכם אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.

באר שבע - נפגעו 35, מתוכם אחד נהרג ותשעה נפצעו באורח קשה.

אשדוד - נפגעו 60, מתוכם 2 נהרגו ושבעה נפצעו באורח קשה.

נתניה - נפגעו 77, מתוכם אחד נהרג ו-14 נפצעו באורח קשה.

פתח תקווה - נפגעו 103), מתוכם 2 נהרגו ו-15 נפצעו באורח קשה.

ראשון לציון - נפגעו 65, מתוכם אחד נהרג ו-13 נפצעו באורח קשה.

רמת גן - נפגעו 77, מתוכם 2 נהרגו ו-11 נפצעו באורח קשה.

 

היפגעות בעת הליכה ברגל מאפיינת בעיקר את הכבישים העירוניים. בחינה של פיזור הולכי הרגל ההרוגים מעלה כי 70% מהולכי הרגל נהרגו בתחום העירוני ו- 30% נהרגו בתחום הבינעירוני.

 

המלצות הדוח:

  • כדי לצמצם את מספר ההרוגים והנפגעים הרב בעמותת אור ירוק ממליצים להגביר את המודעות הן של הנהגים והן של הולכי הרגל עצמם, בעיקר לאור העובדה כי רבים ממשתמשי הדרך נתונים להסחות דעת הנובעות משימוש מוגבר בטלפון נייד ובאביזרים טכנולוגיים שונים.

 

  • כלי הרכב הפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר בטיחותיים נתון שיכול לצמצם באופן משמעותי את מספר הולכי הרגל ההרוגים והפצועים. כיום חלק ממעטפת הבטיחות של הרכבים כוללת גם אמצעים טכנולוגיים שמטרתם מניעת פגיעה והגנה על הולכי רגל ולכן, המטרה הינה הטמעה של המערכות הללו וקידום השימוש בהן. יש לעודד התקנת מערכות בכלי רכב משומשים.

 

  • יש לשפר את ההסברה במגזר הערבי, תוך דגש על נושא "תאונות חצר". וכן לפעול לשיפור התשתיות ביישובים הערבים, ולקדם באופן מיידי בניית מדרכות, הרחבת מדרכות צרות, כדי למנוע מצבים שבהם הולכי רגל מתנהלים בכביש מפאת אילוצי תשתית. יש להסדיר חניות לרכב כבד מחוץ לתחומי היישובים הערביים ובכך למנוע הימצאותם בתוך היישוב.

 

חייבים להגביר את האכיפה המשטרתית כנגד נהגים שלא נותנים זכות קדימה להולכי הרגל ו  בעיקר לשפר את התשתיות ולרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב בסביבת בה יש ריכוז גבוה של אזרחים.

 

 

 

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright