היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

נפגעי חורף בכביש

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים

 

יכול להיות שאתם צודקים... לאתר היועצת Z
 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


  

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

למדריך תביעות ביטוח רכב

ביטוח חובה

 

 

15 אלף נפגעו בכביש בחורף בעשור האחרון

 

 

רכב בשלולית - איור לפי תצלום של אור ירוק

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בעשור האחרון (2007-2016) נפגעו מעל 15 אלף בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, מתוכם 214 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,000 בני אדם נפצעו באורח קשה.

 

עוד עולה מהנתונים, כי בממוצע מדי שנה נהרגים 24 בני אדם בתאונות דרכים בכבישים רטובים או בוציים, ולמעלה מ- 1,500 בני אדם נפצעים מדי שנה בתאונות דרכים שמתרחשות בכבישים רטובים או בוציים.

 

על פי הנתונים בתאונות דרכים בכבישים רטובים ובוציים בערים ובישובים נפצעו בעשור האחרון (2007-2016) קרוב ל – 8,000 בני אדם. 73 בני אדם נהרגו בעשור האחרון הכבישים רטובים או בוציים בערים ובישובים ו504 נפצעו באורח קשה.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "כביש רטוב, מוצף, או מכוסה בבוץ דורש מהנהגים לנהוג באופן שונה, להוריד את הרגל מהגז ולהיות ערים לסכנת ההחלקה בתנאי הדרך המשתנים. המדינה והרשויות המקומיות צריכות לדאוג לבצע את התיקונים הנדרשים בתשתיות הכבישים שבהם קיימת היתכנות לסכנת החלקה, על מנת לצמצם את הסיכון להיפגע בהם בימי הגשם. הם צריכים לפתוח תעלות ניקוז ולהשתמש בצבע כביש שאינו גורם להחלקה. בנוסף יש לנקות את הכבישים מלכלוך שעשוי להיהפך מסוכן עם בוא הרטיבות. התיקונים הקריטיים האלה יכולים להציל חיים ולצמצם תאונות דרכים באופן משמעותי".

 

אחת הבעיות של החורף הישראלי, היא המרווחים הגדולים בין הגשמים, הגורמים לכך שכל גשם שיורד הוא כמו "הגשם הראשון" המאופיין בסכנת החלקה רצינית יותר. הסיבה לכך היא, כי טיפות שמן ואבק יחד עם המים, יוצרים שכבה דקה של נוזל צמיגי על פני הכביש.

 


 

מספר דרכים להקטין את הסיכון:

  • החלקה - באמצעות שימוש באספלט מחורץ, שהפך כבר לסטנדרט בהולנד למשל. סוג אספלט זה מאפשר למי הגשמים להתנקז מהר יותר מאשר בכביש רגיל ועל ידי כך מקטין את סכנת ההחלקה ואף גורם לסימונים בכביש להיראות ברורים יותר גם כשגשום.
     

  • תאונה בכבישים רטובים -  יש להוריד את מהירות הנסיעה ולהתאימה לתנאי הדרך. כאשר הכביש רטוב או בוצי יש לשמור על מרחק גדול יותר מהרכב שמלפנים כיוון שבלימה פתאומית וגסה עלולה לגרום לנעילת הגלגלים ולהחלקה מסוכנת.
     

  • שלוליות - לפני כניסה לשלוליות יש לנסוע לאט יותר באופן משמעותי ובהילוך נמוך כיוון שמתחת לשלולית עשוי להיות בור עמוק ובלתי צפוי.

טיפים נוספים לנהיגת חורף

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright