עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הנגשת מידע למבוטחים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

הפיקוח מחייב הנגשת מידע למבוטחים

 

צילום מסך של הודעת הפיקוח ואיור של אצבע מורה עם רישום של המפקחת על הביטוח דורית סלינגר

המפקחת על הביטוח והחיסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, קובעת כללים המחייבים את חברות הביטוח לאפשר למבוטחים גישה דיגיטלית מלאה לכל מוצרי הביטוח השונים - רכב, דירה, בריאות וחיים. מטרת ההוראות היא לאפשר לכל מבוטח יכולת גישה עצמאית, בכל עת, למידע הביטוחי שלו - סוגי הפוליסות הפעילות, פוליסות ישנות ואף ממשק לניהול תביעות מול חברות הביטוח שיסייע למבוטחים לממש את זכויותיהם.

 

בין היתר, קובעות ההוראות החדשות כי חברות הביטוח מחויבות לאפשר למבוטחיהן לעדכן פרטים אישיים (כתובת, טלפון ודוא"ל) באופן דיגיטלי, לקבל מידע מקיף ועדכני על פוליסות הביטוח בענפי הביטוח השונים (לרבות עלות המוצר, תקופת הביטוח ועוד). 

 

באמצעות ממשק דיגיטלי לניהול תביעות ביטוח, יאפשרו חברות הביטוח לקבל עדכון על סטטוס התביעה, להשלים פרטים ולשלוח מסמכים באופן מקוון ועוד. ממשק זה אמור לשפר את השירות ולהקל על המבוטחים להגיש תביעות באופן פשוט וקל.

 

בנוסף, חברות הביטוח יעבירו באופן מקוון את דו"ח התביעות הנדרש בפוליסות ביטוח רכב  (חובה ומקיף). הנגישות לדו"ח זה תסייע לאפשר הוזלת פרמיה למבוטחים עם עבר ביטוחי ללא תביעות. העברת הדו"ח באופן מקוון תקל על ציבור המבוטחים במעבר בין חברות הביטוח ותסייע בהגברת התחרות על  מחיר הביטוח.

 

ההוראות פורסמו, בין היתר, על רקע ביקורות וניתוח פניות ציבור שונות שהתבררו באגף. מניתוח הנתונים עלה כי העדר מידע זמין מהווה גורם ביצירת ביטוחי כפל  וגביה עודפת של פרמיות הביטוח.

 

כמו כן, הצרכנים לא היו ערים לכיסויים ולסכומי הביטוח לגבי המוצרים שרכשו. עוד עלה כי מבוטחים רבים שהגישו תביעה לחברת הביטוח נתקלו בקשיים בהליך בירור מצב תביעתם וביכולת להשלים את המידע הנדרש לצורך בירור התביעה כך שתהליך התביעה התעכב שלא לצורך.

 

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright