עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

הולכי רגל עדיין נהרגים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

ביטוח חובה

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

 

  הולכי רגל עדיין נהרגים למרות החוק

 

מעבר חציה

מבדיקה מיוחדת שערכה עמותת אור ירוק מתברר כי במעבר החציה, שאמור להיות המקום הבטוח ביותר לחצייה, נהרגו 33 הולכי רגל בתאונות דרכים בשנת 2015.

 

בחודש מרץ 2015, נכנסה לתוקפה תקנה חדשה שהרחיבה את זכות הקדימה להולכי הרגל במעברי החציה: עד כניסתה של התקנה, נהגים היו נדרשים לעצור רק אם הולך הרגל החל לחצות את הכביש. על פי התקנה החדשה, שנמצאת בתוקף כבר למעלה משנה, נהגים נדרשים לעצור ולתת להולך הרגל זכות קדימה גם כאשר הם מתקרבים למעבר החציה או עומדים לידו.          

 

לפי פרסום של עמותת אור ירוק, המבוסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מספר הולכי הרגל שנהרגו במעבר חציה בשנת 2015 לא פחת ועומד על 33, מספר זהה של הולכי רגל שנהרגו במעברי חציה בשנת 2014. היום מתברר שחקיקת התקנה לא הועילה למאבק בתאונות הדרכים.

 

חוסר האפקטיביות של התקנה בא לידי ביטוי גם במספר הנפגעים: על פי הנתונים, בשנת 2015 נהרגו 1,717 הולכי רגל במעברי חציה, עלייה של 2% לעומת 1,688 הנפגעים בשנת 2014.

 

הולכי רגל הם אוכלוסייה פגיעה בשל חוסר ההגנה שלהם בדרכים. בניגוד לנהגי המכוניות אין להם את שילדת הברזל, כריות האוויר וחגורות הבטיחות בכדי שיגנו עליהם.

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, כ-60% מהולכי הרגל שנפגעו כשחצו את הכביש, נפגעו במקום שאמור להיות הבטוח עבור הולכי הרגל שחוצים – מעבר החצייה. עוד עולה מהנתונים, כי אחד מכל חמישה (21%) הולכי רגל שנהרגו, נפגע כאשר חצה את הכביש במעבר חציה.

 

עוד עולה מנתוני אור ירוק, כי הסיבה המרכזית להיפגעותם הגבוהה של הולכי הרגל היא אי מתן זכות קדימה מצידם של נהגי כלי הרכב. שלוש מתוך ארבע תאונות (75%) שבהן נפגע הולך הרגל התרחשו בגלל שנהגי כלי הרכב לא נתנו זכות קדימה להולכי הרגל.

 

ישראל נמנית על המדינות שבהן חלקם של הולכי הרגל מכלל ההרוגים הוא הגבוה ביותר. כשליש (34%) מההרוגים מתאונות דרכים הם הולכי רגל ואילו הממוצע בקרב המדינות המתקדמות עומד על 19%. מקרב קבוצת המדינות המתקדמות מדינות ישראל שלישית רק לקוריאה (38%) וליפן (36%).

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright