עתיד פתרונות הביטוח לפרישה - קרנות הפנסיה וביטוחי החיים Marquee  טיפ 5   - עדכונים וטיפים מאתר ביטוח על בטוח
               

פייסבוק דף האתר

ביטוח בבלוג

היום :

 

ביטוח - דף הבית I

 

טיפ השבוע I

הוסיפו למועדפים I

צרו קשר I

תאונות משאיות בערים

היועצת קטיה שורצמן

יועצת הביטוח קטיה שורצמן

 

פתרונות ניהול סיכונים לחברות יזמים, קבלנים ויועצים.

 

בעלת ותק של 35 שנה בענף הביטוח הכללי, מתמחה בניהול סיכונים, מתן הרצאות הדרכה, ייעוץ לאתרי אינטרנט, פיתוח פוליסות, חו"ד מומחה, ניהול תביעות ועוד.

 

 לאתר היועצת

 


הרשמה לטיפים מהאתר

הרשמה לטיפים מאתר הביטוח

 קבלו את הטיפ השבועי,  לתיבת הדוא"ל שלכם - ללא תשלום

 

 

 

 

שם פרטי

 

 

שם משפחה

 

 

דואר אלקטרוני

 

 

תפקיד

 

 

חברה

 

   

 

 

 


 

 

 

 

  


אין להעתיק את הטיפים, לפרסמם או לעשות בהם כל שימוש אחר

 

ביטוח חובה

 

חיתום בביטוח חובה לרכב

 

מחצית מתאונות המשאיות ב 2015 קרו ביישובים

 

משאית

לפי הודעה לעיתונות של עמותת אור ירוק המבוססת על נתוני הלמ"ס כל תאונה שניה שבה הייתה מעורבת משאית בשנת 2015 הייתה בתחום העירוני, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק.

 

במהלך שנת 2015 מספר תאונות הדרכים בהן הייתה מעורבת משאית עומד על 2,100 כמחצית מהן (1,128) התרחשו בתוך היישובים. המגמה לא השתנתה ביחס לשנת 2014 שהסתיימה עם נתונים דומים.

 

85 תאונות קטלניות (לפחות הרוג אחד) בהן מעורבות משאיות אירעו בשנת 2015, אלו מהוות כ-30% מסך תאונות הדרכים הקטלניות ב-2015, שיעור דומה לזה שבשנת 2014.

 

שמואל אבאב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משאית היא כמו טנק שדוהר בכביש –בגלל המשקל ומרחק העצירה הארוך התאונה הופכת קשה וחמורה יותר. בשל המחסור באלפי נהגים, חלק מחברות המשאיות דורשות מהנהגים שעות עבודה נוספות, ללא התחשבות בגורם העייפות שדומה בהשפעתו לזה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול. משרד התחבורה כשל בהסדרת ענף כלי הרכב הכבדים ולכן הוא חייב לבצע בדק בית, למצוא את הנהגים שמסכנים את החיים של כולנו בכביש ולהוריד אותם מההגה".

 

על פי נתוני עמותת אור ירוק, משאיות במשקל עד 34 טון מעורבות פי שישה יותר בתאונות דרכים קטלניות מאשר כלי רכב פרטיים. מאפייני המשאיות – המשקל הרב, הנקודות המתות אשר מקשות על זיהוי אופנועים ומרחק העצירה הארוך, מגבירות את הסיכון למעורבות בתאונת דרכים. אחת הבעיות של נסיעת משאיות בתוך היישובים היא כי אין להם מקום חניה מסודר בתוך היישובים. כך, נוצר מצב שבו נהגי הרכבים הכבדים נאלצים לחנות במקומות מסוכנים, בתוך האוכלוסייה, בין היתר, ליד ילדים.

 

התוצאה של מחסור קשה זה היא שעות עבודה ארוכות במיוחד של נהגי המשאיות. מעסיקים רבים אינם מקפידים על חוק שעות עבודה ומנוחה וכתוצאה ישנם נהגי רכבים כבדים שנוהגים ברציפות במשך 14, 16 ואפילו 18 שעות.

 

אחד הפתרונות האפקטיביים למעקב אחרי שעות עבודה שלא כחוק או נהיגה במהירות גבוהה מהמותר, הוא הטכוגרף הדיגיטאלי. הטכוגרף הדיגיטאלי מתעד את פעולות הנהג, מהירות הנסיעה, מרחק נסיעה ועוד נתונים. הטכוגרף מאחסן תיעוד דיגיטאלי של פעילויות הנהג ושל הרכב בזיכרון הפנימי שלו, וגם באופן נפרד על כרטיס חכם שיש לנהג.

 

.

 

כל זכויות התוכן שמורות לקטיה שורצמן ולהוצאת "הסעיפים הגדולים" © Copyright